Nytt nummer av Kärnpunkten!

Publicerad 2017-06-02 12:00

Maj månads nummer av Kärnpunkten handlar om nyorientering, både för medarbetare och för OKG som företag.

Under lång tid har medarbetarna på OKG levt i ovisshet. Frågan på mångas läppar har varit "Vad kommer att hända med mig?". Nu när alla har fått besked kan det, även vid ett negativt besked, kännas skönt att faktiskt ha fått svar på den frågan. När de första känslostormarna har lagt sig och det är dags för nyorientering står du inte ensam. På sidorna 4–7 kan du läsa om på vilka sätt företaget stöttar dem som måste lämna OKG.

Även företaget har en tid av nyorientering framför sig, att komma tillrätta i den nya organisationen och fortsatt driva förbättringsarbete för ett konkurrenskraftigt OKG i framtiden. I krönikan på sidan 2 reflekterar VD Johan Dasht och personalchef Lotta Sätterlund om nyorientering, både för enskilda medarbetare och OKG.

Vår pionjäranläggning O1 står också inför en ny fas i livet i och med stängningen den 29 juni. Vimmeluppslaget på sidorna 12–13 visar när team O1 hyllade anläggningen med bubbel, tal och grillning i Simpevarps by den 11 maj. I mittuppslaget finns en gåva som du kan sätta upp för att minnas de 45 fantastiska år som vi, tillsammans med anläggningen, har fått uppleva.

Läs det senaste numret av Kärnpunkten (pdf, öppnas i nytt fönster)

Läs tidigare nummer av Kärnpunkten

Sidan uppdaterad den 2 juni 2017